Nabuurs werkt aan duurzame toekomst met nieuwe QESH manager en project groep

Duurzaamheid Werken bij 2025 Learning@Nabuurs
18 augustus 2022, door werkenbijnabuurs

Maak kennis met Redmar van der Sluys: per 1 april 2022 QESH Manager bij Nabuurs. Hiermee heeft hij dit jaar een switch gemaakt van co-packer Na-Nomi naar logistiek dienstverlener Nabuurs.

QESH staat voor Quality, Environment, Safety and Health. Als QESH Manager is Redmar dan ook verantwoordelijk voor verschillende activiteiten op het gebied van Kwaliteit, Milieu, Veiligheid en Gezondheid. Hiermee speelt hij in op de behoefte van zowel Nabuurs als ook de klant. Door de komst van Redmar beschikt Nabuurs over een specialist die vorm geeft aan het beleid, zodat voldaan wordt aan de eisen die de wetgeving op deze gebieden stelt. Bovendien werkt Nabuurs met deze nieuwe aanwinst aan een duurzame toekomst, waarin veiligheid, kwaliteit, gezondheid en milieu voorop staan.

Een stukje geschiedenis

Zoals gezegd heeft Redmar de switch gemaakt van Na-Nomi naar Nabuurs. In oktober 2018 is Redmar gestart als Quality Officer bij Na-Nomi. Binnen deze specialist in co-packing is hij doorgegroeid tot Quality & Food Safety Manager. Na ruim 3,5 jaar nam hij het besluit om over te stappen naar Nabuurs. Want daar was behoefte aan professioneel kwaliteitsmanagement. Tijdens zijn opleiding Food & Business, Food Manufacturing and Management heeft hij veel kennis weten te vergaren over food safety, packaging, quality management en improvement management. Deze kennis past hij nu toe om het kwaliteitsbeleid van Nabuurs te optimaliseren.

Van kwaliteitsmanagement tot interne audits

Waar houdt een QESH Manager zich nu eigenlijk mee bezig? Redmar vertelt enthousiast: ‘’In mijn rol als QESH Manager heb ik verschillende audits geleid voor Nabuurs, voornamelijk in Oosterhout (Park15). Ook heb ik het kwaliteitshandboek opgezet. Dit was er voorheen nog niet. Naar mijn mening worden zaken op het gebied van veiligheid, arbobeleid en milieu vaak als ‘moetjes’ of ‘nice to have’ gezien. Maar ontwikkelingen op het gebied van milieu bijvoorbeeld zijn voor bedrijven juist ontzettend interessant en waardevol. Ik hou me nu met name bezig met kwaliteitsmanagement, dit is vooral bij klanten ook heel belangrijk. Zo geef ik regelmatig trainingen.’’

Klanten hechten waarde aan duurzaamheid

Redmar vervolgt: ‘’In mijn rol als QESH Manager ben ik met name bezig met het binden van mensen, ze bij elkaar brengen om samen tot de beste resultaten te komen. Het beleid wordt vervolgens gecentraliseerd gevormd. We willen klanten graag meenemen in ons beleid en mee laten denken.’’ Is er dan ook ruimte voor sustainability? ‘’Klanten hechten waarde aan duurzaamheid. Daarom is er een groep samengesteld om periodiek milieu meetings te houden. Hierin bespreken we bijvoorbeeld hoe we ervoor staan wat betreft de Sustainable Development Goals (SDG’s).’’ Redmar sluit af: ‘’Bovendien houden we ons bezig met BREEAM bouwen en zijn we bezig met een milieucertificering om verduurzaming te realiseren. De komende jaren volgen er meer acties waarbij we maximaal op het duurzaamheidsthema inspelen.’’